Mamma är min tränare
Min mamma är min tränare och coach. Hon har hållit på med och haft egna hästar nästan hela sitt liv. Hon håller i mina träningar och är nästan alltid med mig i stallet och när jag rider. Hon lär mig nya saker nästan varje gång. Fast vi är ofta osams också😄 hon blir arg när jag är sur och inte gör som hon säger. Då tycker hon att jag är en häxa😂hon kan tex kasta ut mig ur ridhuset om jag strular. Men ibland är jag trött och grinig och orkar inte med hennes genomgångar. Men jag har lärt mig massor också. Och hon skäller ut mig om jag rider på ett dåligt sätt för hästen. Vi rider väldigt varierat. Hoppning max en ggr/veckan,markträning,dressyr och mycket uteritter/konditionsträning. Minst varannat pass rider jag ut. Vi tycker inte hästar bara ska trimmas på banan,för det sliter på hästen och de kan tappa arbetsglädjen. Så varierat gäller hos oss. Sen longerar vi och sånt också. Och rider på asfalt efter träningspass,framförallt hoppning för senornas skull. Sen har de minst 1-2 vilodagar i veckan för återhämtning. Sen ser mamma till att man inte fegar ur när man rider. Jag får rida mina ung hästar som både är heta och tuffa att rida. De kan både bocka,studsa och stegra men det får jag lära mig att klara av. Hon gillar inte mesiga ungar som blir rädda för allt och föräldrarna daltar med de. De kommer ingen vart. Sen får det såklart inte bli farligt,utan man måste ha säkerhetstänk också. Men jag har fått lära mig klara av de tuffaste hästarna och det är ju bra,även om jag såklart också tycker det är lite läskigt ibland😄
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress