Hoppträning och halt sacha
Inatt har jag sovit hos min kompis. vakna av att mamma ringde och sa att hon bokat ridhuset för hoppning på förmiddan😐skittrött och inte taggad på det kan jag säga. Sen blir jag grinig och sur när jag är trött. Skulle hoppa sacha,men såg att hon var halt på höger fram,när jag tog in henne från hagen. Mamma tyckte att hon gick lite slarvigt på provridningen och anade en markering fram,men jättesvårt att se på ojämt underlag och mörkt. Hitta inga sår/skador,så antingen har hon nog en hovböld på gång eller trampat snett eller nåt. Hon är ju nyskodd och jätte geggigt i hagen,så hovböld är ju inte omöjligt.  stackars sacha. Släppte ut henne igen,så får vi undersöka henne ordentlugt ikväll när hon är torr och stått inne ett tag. Tog ollie på träningen istället. Inte vår bästa träning direkt. Jag var trött och grinig och ollie var jobbig. Väldigt pigg och bocka en hel del. Red på vanlit rakt bett och han blir väldigt stark då. Hade inte mina gummityglar heller,utan det satt riktiga skit tyglar på i textil med stroppar på som gjorde skitont😬 jaja fick till några bra språng iaf. Sen var det mest rodeo i galoppen. I trav gick han dock bra.  Han hade väldig överskottsenergi idag. Red slingan hem i solen,så han fick skritta av och torka en del. Tillbaks i stallet var det dax att mocka och fixa foder och vatten i hagen. Oljade in tränset också. Två tjejer och deras mamma var och provred jaggan också. Hem och käka chips&dipp och kolla johan falk film. Ska vila lite tills det är stalldax igen.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress