Hoppträning söndag
Idag började vi dagen med att möblera om. Jag och skrållan flyttade runt möblerna i vardagsrummet. Det vart ju bra. På e.m var det stalldax. Mamma hade redan fixat klart stallet imorse,så det var ju skönt. Idag var det hoppträning för mamma i ridhuset. Jag på ollie och annika på sessan. Vi skritta slingan dit. Mamma hade satt upp en liten bana. Med oxer,kryss,räcken, och en serie femfemman. Med 2 snäva svängar,en åtta, en kombination ocjh 2 språng i båge samt en bruten linje med 2 språng. Sessan fick ta väldigt lågt på rak linje utan oxer. Och 2 svängar. Vi värmde också upp på låg höjd. Sen var sessan klar,hon orkar inte så mycket. Då höjde vi alla hinder till ca 75-85 cm och det var ollies tur. Han var riktigt duktig och lyhörd idag. Tog galoppfattningarna perfekt och bytte galopp,precis där han skulle hela banorna. Vi hoppa den från olika håll med olika linjer. Han var riktigt samlad och fin❤ landa i rätt galopp och kom perfekt på de relaterade avstånden. Kom lite tokigt och snett in i kombinationen en gång,men han grejade det ändå,duktiga häst☺ avslutade med femfemman med trav in på lite lägre kryss, sen 1 meters oxer. Sen kom tyvär ytterligate ett ekipage till ridhuset som hade en häst som var livrädd för allt,så vi avslutade efter 35 min😬skritta slingan hem igen. Nu ska jag ut till mina kompisar ett tag,tills det är dax att kvällsfodra och sen tv kväll☺
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress