Lördag 11 november
Idag var jag hemma och fixa lite på f.m. bakade negerbollar. Mamma och brorsorna fixade morgonfodring och utsläpp på väg till skyttebanan. På e.m åkte vi till stallet och mockade,fixade mat osv. Sen red jag ut sacha och intervall tränade henne på slingan. 3 minuter galopp,3 minuter skritt osv. 3 varv på hela slingan. Sista varvet var sacha trött och hade åsikter i korset och började lätta. Röt till och drev på framåt. Hon tvärnita 2 gånger efter det för att visa hur sur hon var,men jag vart ännu surare så jag vann såklart. Då upptäckte jag att ländtäcket måste åkt av nånstans i farten,så det vart ytterligare ett varv på slingan😄men då hade sacha gett upp för länge sen och galoppera på så fint så. I skogen mötte vi en lös leonberger som for fram till sacha och jag trodde det var vargen😄sen kom ägaren som dessutom hittat mitt ländtäcke,så det var ju bra😊mamma hängde på med ollie i lina så gott hon kunde,men de kom så långt efter tillslut,så palla inte vänta och red hem själv istället. Ollie är så snäll att leda,han går lydig som en hund,fast jag och sacha gasa ifrån honom.plutten..imorgon blir det olliepass istället. Har anmält oss till två starter på runsten nästa helg. Får se om jag tar med sacha också,fast det blir väldigt stressigt att starta flera hästar i samma klasser samma dag😬nu ska jag ut och träffa ett gäng killar som jag hängde med igår😄 sen är det nattning av pållar...
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress