Tisdag 14 november
Inatt har jag sovit hos Moa. Jag fick inte det egentligen,så mamma var inte glad på mig..sluta tidigt idag. Frost och kallt. Upp till stallet och red ollie eftersom T var sjuk. Såklart har han klivit på sin nya sko,så den vart sne och glappa. Annika fick ta av den lite snabbt. Sen ner och rida slingan en bit. Hade bara 10 min på mig för vi skulle till kliniken med sessan. Vart en snabbjogg bara. Såklart lossna en bit på hoven när vi red också😯fick ta av ollie grejerna och kasta in sakerna i stallet och släppa ut honom i hagen igen. Stressigt värre,skulle ha hoppat över ridningen idag istället..lasta sessan som gick rakt på transporten (som tur var). Sen till södertörnskliniken och drogade och skodde henne. Det gick bra. Sen tillbaka och fixa klart grejerna och i stallet. K hade ridit sacha. Sen slog Annika på tappskon. flisan som lossnat var precis sömmen,så skon gick knappt och få dit igen. Vart trångt,så kom en droppe blod😨 hoppas verkligen det inte blir nån hovböld eller nåt av det. Hoppas det var annikas finger som blödde och inte ollies hov😬skitkallt efter flera timmar i stallet. Hann inte byta om heller utan red i bara tights och min vanliga jacka. Nu blir det ostbågar och cola☺
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress