April April...
Idag var det stallfix på f.m. mamma kommer inrusande i stallet och säger att jag inte kan tävla imorgon,för Sacha är blockhalt😨jag vart livrädd och hjärtat hoppa i kroppen och jag rusa ut till Sacha i hagen. Lockade på henne och försökte få henne att röra sig för att se hur illa det var. Hon kom fram som vanligt och gick omkring utan problem. Smacka på henne så hon skulle trava,men såg fortfarande ingen hälta. Hmm höll på och klämde och kolla hennes ben men såg ingenting. Jättekonstigt. Gick in till mamma i stallet och fråga vilket ben det är och att jag inte såg något fel. Då börja hon garva och sa april april..faan jag var helt skakig och trodde jag ridit henne för hårt igår eller nåt. Vart ändå väldigt glad att det var ett aprilskämt😊
Sen åkte vi ut till landet på Lisö och åt påsklunch. Det var supergott. Sen gick jag,Skrållan och Vilding ner till bryggorna och kolla. Det var is där. Så vi gick ut och kollade hur tjock den var. Den var ganska tjock. Men mamma vart skitarg när vi gått ut på isen. Så nu har vi förbud att vara på stranden själva😐
Hem igen på kvällen och upp till stallet igen. Långrykt på Sacha och tvätta hennes skitiga svans. B hade ridit hästarna på dan,så det var ju superbra. Packade allt tills imorgon och fixade nummerlappar och sånt. Spånade transporten och lasta in hönät och sånt. Vi ska lasta och åka vid 7 imorgon bitti tror jag. B ska följa med också,så det är ju jättebra. Trodde det skulle bli väldigt lång väntan mellan mina starter imorgon,men nu var startlistorna uppdaterade och väntan vart typ 2 timmar kortare enlig equipe. Så hoppas på det. Nu ska jag försöka sova,så jag inte är trött och grinig imorgon. Mamma tycker jag är en häxa när jag har sovit lite och är trött. Så nu ska jag försöka att inte vara häxa imorgon😄
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress