Solig stalldag
Vakna vid 9 tiden av att det var soligt och varm🌞kĂ€ka frukost och Ă„kte till stallet. DĂ€r börja vi med att fika. SĂ„ varm+15 grader och skönt. Började med vanliga stalljobbet. Mocka,packa höpĂ„sar,gjorde krafthinkar och diskade vattenhinkar/baljor och fyllde vatten. Sen stĂ€dade vi ur hagen pĂ„ gamla grenar och pinnar. Ollie hjĂ€lpte till. Vi fyllde blĂ„a höpĂ„sar med pinnar och ollie plocka ur de igen😂ibland Ă€r han som en hund. BĂ€r omkring pĂ„ sina pinnar och vill vara med💜 hade tĂ€nkt mocka ur regnskyddet ocksĂ„,men hagen mĂ„ste torka upp lite till,sĂ„ vi inte kör fast med skottkĂ€rran hela tiden.
Sen tog jag in sacha och alla fick lunch. Pusade upp henne sĂ„ hon blĂ€nkte. GĂ€ller att rykta mycket nu,för att fĂ„ bort damm/smuts ordentligt och fĂ„ upp glansen. De fĂ„r vara utan tĂ€cken nu nĂ€r det Ă€r varmt och soligt. Och det syns pĂ„ lerdrĂ€kten de har😬
Sen red jag ut henne. VÀldigt mycket djur ute nu överallt. Hon brukar inte vara tittig alls,men idag var hon som en giraff som spana pÄ allt. Fast hon gjorde inget dumt. TyvÀr har jag mÀrkt att hon blivit lite hÄrdare i munnen och inte Àr lika mjuk lÀngre. Hon brukar vara lÀtt att reglera ute och brukar inte vara stark eller hetsig dÀr. (DÀremot i hoppning kan hon vara det). Men det kanske Àr vÄrkÀnslorna som tar över lite nu. Red pÄ tredelat sötmalmsbett och det kÀndes inte sÄ bra idag. Har alltid ridit pÄ rakt bett förut och tyckt att hon funkat bra pÄ det,sÄ ska prova det nÀsta pass. MÄste ju hitta ett trÀnsbett hon funkar pÄ tills nÀsta helg. Man fÄr typ knappt anvÀnda nÄt annat bett pÄ dressyrtÀvling Àn rakt,en eller tvÄdelat. Det var iallafall mysigt att rida ute denna fina vÄrdag. SÄg tom blommor och fjÀrliar ute. J skulle rida ollie i helgen.
Sen har jag och mamma pluggat pĂ„ LB programmet och gĂ„tt det hemma i vardagsrummet och suttit och ritat vĂ€garna pĂ„ papper hela kvĂ€llen igĂ„r. Det Ă€r ju en del att hĂ„lla reda pĂ„đŸ˜ imorgon och pĂ„ onsdag ska jag testa det första gĂ„ngen pĂ„ en hĂ€st. MĂ„ste ju prova rida det iaf 2 gĂ„nger innan vi tĂ€vlar. Har ju aldrig ridit sĂ„nt förut😃 nu fĂ„r jag iallafall andvĂ€ndning för mitt nya vita dressyrschabrakâ˜ș 
PÄ hemvÀgen kÀka vi ost och skinkrulle. NÀr vi kom hem,klippte vi en av kaninungarna och de fick komma ut och springa i stora hagen. MÀrkte att hö och kaninmaten var slut,sÄ var bara att vÀnda och Äka och köpa nytt. Köpte spÄn och fyllde pÄ boxarna pÄ hemvÀgen ocksÄ.
Nu Ă€r jag skittrött och ligger i soffan och kollat pĂ„ vĂ€rldscupen i dressyr😊
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress