Torsdag 26 april
Idag kom första åskan i Tungelsta. Vart alldeles mörk himmel och regn. Mamma hade fått åka tillbaka till stallet på lunchen för att ta in hästar redan då. Sen vart det ju såklart soligt igen😄
På kvällen red jag först ut sacha med Annika och sessan. Vi red backslingan.  Pållarna fick gasa lite efter alla voltpass och sacha var jätte pigg och glad. Red på vanligt rakt bett och det gick bra. Hon blir lite stark på det när man gasar på ordentligt,men hon lyssna bra ändå. Sessan kom lite efter på slutet,hon har inte lika bra kondis som sacha.
Sen red jag ut ollie. Provade rida i sachas sadel. Bytte bara till hans fårskinnsvojlock. Det gick jättebra. Det hade ju regnat,så slingorna var inte så dammiga. Jättefin kväll och soligt. Han var också väldigt pigg. Bockade lite i galoppen i början,men det gick fort över.
Mamma håller fortfarande på och försöker hitta en till rätt medryttare åt honom. Hon har fått många svar igen,men att hitta någon som är så pass rutinerad som hon vill ha och samtidigt nån som klarar av honom när han bockar och busar är inte så lätt. Om vi inte hittar någon snart,så han får gå typ 6 dagar i veckan vill mamma kanske sälja honom. Han blir ju jobbig så fort han inte rids ordentligt regelbundet. Och nu får jag inte rida ut honom själv längre som jag gjort tidigare,om nåt skulle hända. Antingen måste mamma följa med eller nån som rider med mig ut. Och hon tycker det är jobbigt att jaga nån som kan rida honom när vi inte hinner. Jag har ju haft lite fokus på sacha nu en period när vi tävlar,så har inte haft jättemycket tid. Och mamma är så mycket i stallet på dagarna,så pappa blir typ sur när hon är borta och rider med mig så mycket. Jag har ju 6 syskon till som ska göra saker också. Vi har ju pratat om att sälja honom förut,men sen är han ju så fin där emellan. Han är ju en väldigt krävande häst på många sätt. Men han har ju sån kapacitet,så det är ju också synd. Och han är jättefin att rida när han funkar,även om han ganska ofta kan vara skitjobbig. Men vi vet inte riktigt hur vi ska göra med honom. Nu tänkte mamma kanske försöka hitta nån lite äldre med unghästvana som kan rida igång honom ordentligt 2-3 gånger i veckan under maj,medans jag fokuserar på sacha. Så får vi se om han blir bättre när han rids mer och inte är så understimulerad. Så rider jag honom så ofta vi hinner. Så får vi se sen hur vi gör. Nu ska jag titta på hästprogram,hej då👋
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress