Fredags ridning
idag var det så där äckligt klibbigt och varmt igen. Skulle åkt till runsten idag också,men mamma var tvungen att skjutsa Malte till handen och handla, sen ut till Mörkö och hämta Truls,så vi hann inte. Men imorgon ska vi nog dit en sväng igen. Var med kompisar idag och planerade kläder och sånt tills trädgårdsrocken imorgon kväll.
vart sent stallpass idag. Mamma hade fixat hästar på dan,så jag behövde bara rida. Voltpass på ollie. Mamma longerade honom i alla gångarter först. Även över bommar och sånt. Ledde omkring honom och tittade på olika saker. Det blåste och var typ storm. Sen red jag honom. Som väntat så skulle han bråka och testa i början. Han stegra och bocka som en galning,men jag gasade på honom så mycket sen,så han glömde bort att bocka. Eller det blir ju svårt att bocka i den farten,för det har han inte balans till. Han tror ju säkert att det ska göra ont och vara obehagligt att galoppera och hoppa bommar fortfarande. Men sen gick det bättre och bättre,när han testat färdigt och märkte att det faktiskt inte var så farligt. Vi kunde trava och galoppera helt avslappnat med glapp tygel även över bommar och cavaletti. Han gick super sen💕 det gäller att inte ge upp före honom. Och han var så glad att få galoppera ordentligt och göra av med massa energi. Vi övade övergångar,tempoväxlingar och halter och han var sååå fin. Jag blir så glad i hjärtat❤️ Berömde honom hela tiden jättemycket och han pös nästan över av stolthet hur duktig han var. Han gillar ju inte skänkel överhuvudtaget,så jag red typ med fötterna utåt. Däremot fick han en ordentlig skänskel när han stegra/bocka så han kom framåt och fick fart,för det är bara fram,fram,fram som gäller då. Han är verkligen en speciell ponny på alla sätt. avslutade passet när han gick som allra bäst,för att inte tråka ut eller trötta ut honom,för han måste ha den bra känslan i huvudet när vi slutar. Sen red jag ut honom efter på lång tygel,så han verkligen fick slappna av.
pass två var det Sachas tur. Klockan var redan 22 och det var mörkt👀 jag red ut henne medans mamma fixa på kontoret,så vi skulle komma hem någon gång. Det blåste jättemycket,så jag var beredd på att hon skulle kunna bli stressad i mörkret av det,men hon var supercool. Älskar henne,hon är en pärla❤️💕 vi var inte hemma förrän närmare halv tolv,men det var så skönt att rida när det är svalt. Nu måste jag sova,för imorgon blir en lång dag🙂
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress