Hoppträning 15 aug
 
idag var jag med kompisar hela dan,direkt efter frukost. På e.m var det stalldax. Red först ut ollie och det gick jättebra. Sen fixa jag iordning Sacha och åkte på hoppträning på åfiske. Idag var vi i sena gruppen,som börja kl 20,så det hann bli rätt mörkt innan hoppningen drog igång ordentligt. Vi började med markarbete. Jobbade på lite lydnad först med att länga och korta galoppen. växlade mellan 4-8 galoppsprång i den längre kombinationen. Sacha skötte sig super! Blir ju lite jobbigt att samla till 8 galoppsprång första vändan och länga och gasa på till 4 direkt efter,men Sacha grejade det jättebra. Supernyttig övning. Sen var det lite andra markövningar. Tex landa/byta galopp och sånt. Tur vi slipat lite på dressyren också😁 sen var det banhoppning. Jag är ju lite mesig på thigta kombinationer med ett galoppsprång emellan,och då blir Sacha också mesig där. Hon blir exakt som jag känner,så det är i mitt huvud det sitter. lite lägre höjd går bra, men när det blir högre höjder i kombinationer tycker jag det blir lite jobbigt😁 det gick bra andra vändan iaf . Det brukar det göra,när vi provat en gång. Tränaren höjde när jag inte såg,så då märkte vi inte höjden😂 f.ö gick banan bra. Kombinationen också👍 Hade gärna hoppat lite högre idag,men men..(förutom kombinationen då🤣). Vi hoppar ju högre när vi tränar själva hemma,men då känner jag mig lugnare/tryggare. Klockan hann bli över 22 innan vi var tillbaka i stallet igen och redan beckmörkt 😕 nu blir det mörkare fort på kvällarna,skittråkigt!!
Nu taggar vi hopptävling på ekeby på lördag. Tar Sacha 2 klasser,och är lite sugen på en klass med ollie också,men får se. Jack ska med också.
Nu är klockan snart tolv och jag ska lägga mig och kolla youtube ett tag innan jag somnar,god natt💋
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress