Lördag 11 augusti
 
efter pannkaks frukost idag åkte vi till runstens tävlingarna igen. Jättemånga fina pållar som startade. Flera klubbkompisar placerade sig i toppen,på deras fina pownisar. Mycket skönare väder idag. Så var det dax för lufthäst tävling igen,på hinderbana och jag vart en rosett rikare 😂jaja det var kul,även om det är lite nördigt..
shoppade lite idag igen,och de kände igen oss, så vi fick en riktigt bra deal. Ett equiline skärp och två par ridbyxor👍 träffade lite kompisar där också.
sen hem och duscha och fixa iordning mig till Tungelsta rocken. Det är en typ en rockfest i Tungelsta parken. Massor med folk och olika band som spelar. Mat och grejer. Var där med ett gäng kompisar. Det var kul. Pappa och brorsorna var också där med alla deras kompisar. Typ  massor av tjejer är kära i de,och man ser vad de glor när de går förbi😂 mamma fick fixa hästarna som hade vila idag.
vi har fått många svar på ollies salu annons också nu,men vi kommer ta bort den så länge. Han var värd typ det tredubbla innan han balla ur,men nu tänker jag försöka rida till honom igen. Så får vi se hur det går..blir han vara hyfsat ridbar igen,blir priset iallafall det dubbla. Och antingen behåller vi honom då och börjar tävla honom,eller säljer och köper in 1-2 ungponnyer som jag kan rida in/till och sen sälja den ena och tävla upp den andra. Jag har ju ridit in både ollie och Jaggan,så det funkar nog. Fick ju även Sacha som unghäst,och hon har ju blivit jättefin nu. Och kan jag rida Ollie,så kan jag nog rida de flesta hästar🤣 
imorgon är det ridning av ett par hästar på schemat och kanske finalerna på runsten. Hoppar över att starta Sacha där nu. Måste öva på gräs mer först,och få upp kondisen lite mer efter betet. God natt💋
Anonym

ett Tips är att inte låta hästarna vila så mycket, ge dom max 1 vilodag i veckan så kommer det nog visa resultat!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress