onsfag 29 augusti
 
 
skola först som vanligt. igår var jag hemma hos min kompis Alva hela dan efter skolan,så hästarna fick vilodag. Hoppträningen på åfiske var då istället för idag,men det visste ju inte jag,så jag missade den🤨
mamma var sur,eftersom hon inte fått tag i mig,så vi kunde åkt på träningen.
idag var det iallafall ridning av 3 hästar på schemat,puh!
börja med ollie. Han är till salu nu,för han är så krävande och måste gå varje dag för att funka. Eftersom inga medryttare funkar på honom och jag inte hinner hålla på så mycket med honom som han kräver,så kommer han säljas. Jag vill lägga mer fokus på Sacha nu,och klassa upp henne. Även Jaggan kommer jag träna/tävla eftersom hans medryttare kanske inte riktigt är där än. Tråkigt med ollie,eftersom vi tror att han är en ponny som kan komma riktigt långt. Men han är ju som han är. Kanske köper en ung c ponny istället i vår eller nåt. Jag vill helst ha en unghäst och rida till själv. Skulle gärna matcha en till ungponny SM . Det skulle vi ju gjort med ollie om inte han fått sin ink i sadelläget då😕 jag har ju ridit både Sacha,ollie och Jaggan från början. Och kan jag rida ollie,kan jag nog rida de flesta hästar😂 Sen behöver den kanske inte riktigt vara så krävande/tuff som ollie är emellanåt😆
gjorde iallafall lite försäljningsfilmer etc med honom,när han lastas och sånt. Han är ju lydig från marken. Nu är han även enkel vid skötsel och hantering igen. Vi kommer sälja honom billigt som ”projekt”. Synd för vi hade bud på det tredubbla förut innan han kom in i sin tonårsfas.
red ut honom och fixade klart han.
när jag kom tillbaka med honom,hade mamma fixat klart Sacha ,så det var bara att byta häst och rida ut henne. Red runt backslingan i stav. Jättemysig och fin kvällstur med henne. När jag kom tillbaka till stallet var Jaggan sadlad och klar,så var bara att hoppa upp på nästa.
skrittade först ut honom en sväng,sedan tog bi ett litet dressyrpass på volten. Övade galopp fattningar,tempoväxlingar och övergångar. Red med snodd idag,för att få honom i en lägre form och höja ryggen. Sen skritta vi ut en sväng igen efter.
våra stallpass är nu mer typ 5-6 timmar om dagen,för att hinna med alla hästar. Ändå fixar mamma stall och sånt på dagarna och hjälper mig att fixa klart hästarna. Men 1,5 timmes ridning per häst tar lite tid👀
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress