Pay&jump ekeby
idag var det ju tänkt med en liten uppstarts Pay&jump för Sacha på ekeby. Men eftersom hon förmodligen sträckt sig i hagen i går och markera på ett bakben,så strök jag henne. Tog Jaggan lite oplanerat istället. Annika tog Jack också. Lasta och åkte mot ekeby vid 8.30. Båda hästarna klev snällt på transporten. Startade Jaggan i en klass idag,en LC. Felfri med rosett🙂 Jack startade 80&90cm. Gick också jättebra👍 Han blir ju lite taggad och stark ibland,men hoppade jättefint. Lagom varmt väder också. Såg en supersöt liten minihäst också. Har nog inte sett en sån liten häst starta förut. Den kan inte varit högre än typ 75cm😃 en sån vill mamma ha hemma i huset😁
tillbaka i stallet vid lunch igen. Drog av Jaggan skorna som var lite slitna. Kommer kanske en tjej och provar honom i veckan. Vi behöver ju medryttare till våra hästar nu i vinter,när jag går i skolan och inte hinner rida så många varje dag. Det pallar jag inte. Och mamma hinner inte heller varje dag. Hon sköter ju stallet själv varje dag ändå och är där flera gånger om dan. Och när det är mörkt kl fyra,så hinner man inte på samma sätt som på vår/sommar när det är ljust länge. Snart är det mörkt tidigt och börjar inte bli ljusare förrän i februari😕 fast på höst/vinter blir det ju ridhus pass istället. Har inte varit där under hela sommaren. Så det blir ju kul. Hoppträningarna kommer också flyttas från åfiske till lugnets ridhus under vintern tror jag. Om vi inte tar ut någon tränare till ”vårat” ridhus istället. Beror på lite vilken grupp vi får ihop. Om nån medryttare på ollie och Jaggan vill vara med och träna,jag på Sacha och kanske Annika/Jack då blir vi en grupp på 4. Jag kommer ju inte ta sacha varje gång,utan såklart ollie och Jaggan ibland också. Och kanske Jack nån gång. sprak hoppas ju inte,så han kan inte vara med. Känns lite onödigt att hoppa islänning faktiskt. Han kan vara skogsmulle istället. Nu ska jag ut med kompisar och ha lite kul😀
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress