Tisdag 14 augusti
idag efter morgonfodringen så passade jag på att rida ut Ollie. Red stavslingorna 2 varv. Mamma skulle handla på stavs häst&hund,så mötte upp henne där. Ollie var jättefin i skritt och trav på ditvägen. Tog ett extravarv på ena slingan och galopperade,men då bockade han rätt mycket. Men efter jag tagit tag ordentligt i honom ett par gånger och satt honom på plats,var han klockren igen. Att han måste hålla på med sina bockningar i början av varje pass🤨 sen när han testat färdigt går han hur bra som helst. Han stod och väntade så fint utanför affären med mig på ryggen,när mamma handlade lite bling bling🙂 sen red jag ett extravarv åt andra hållet innan vi red hela slingan hem igen. Nu kunde vi galoppera hela vägen utan bockningar. Han fick gasa istället,och då är han så glad och glömmer bocka. Eller han blir inte lika spänd/stressad som när han ska gå samlat. Det är ju lättare för honom med fart än samling och han känner inte samma krav på sig då. Och då blir han mycket mer avslappnad,även om det går undan. Tog några avsaktningar,bara för att kolla att bromsen funkade med jämna mellanrum,och det var inga problem alls. Idag fick han galoppera i galoppbacken också,som lite belöning för att han skötte sig så fint i galoppen. Efter galoppbacken red jag på helt lös tygel hem på en nöjd,glad och väldigt svettig Ollie❤️
B skulle rida Sacha idag igen,så det vart bara ett pass idag.
imorgon är det hoppträning på åfiske igen kl 20 med Sacha. Det blir kul.
nu ska jag ut och vara med kompisar,för jag har legat och sovit flera timmar,så skönt.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress