Torsdag 17 sugusti
 
idag var jag med kompisar igen efter frukost. 
Sen åkte jag med mamma och Molle och handla och käka hamburgare.
på e.m var det stalldax. Börja med ollie idag. Red ut honom. Klättra och hoppa lite terränghinder i skogen. Då vart han lite övertaggad och jobbig ett tag. Sen när han lugna ner sig lite,så gick det jättebra igen. Han har verkligen en av och på knapp. tvättade hans man och svans med schampo också. Det behövdes verkligen. Sen kom massören ut till Jack för lite massage också. Ollie fick också massage,fast av mig😀
sen skulle mamma ner på lösdriften,så jag passade på och rida ut sacha medans. red både vanliga slingan och stavslingan idag. Alltså när man rider Sacha efter ollie,så är hon världens enklaste häst att rida. Galopperade slingan utan stigbyglar och tyglar,för stt öva balans (läxa från tränaren) och för att öva röst och vikthjälper. Hon var superfin! Det tog några galoppsprång extra att sakta ner utan tyglar med bara röst och säte,men hon var sjukt lydig och lyhörd. Fast jag har lite träningsvärk efter träningen igår också,som jag avslutade barbacka på henne. Men inte mycket alls. 
Fixade klart henne och stallet,sen hem och käka och ska ut med kompisar igen nu🙂
imorgon f.m ska vi flytta över hästarna till Monas hagar under helgen,för Kjell ska ha summer of love festival på gården med massa folk,så då är det lugnast om pållarna är på annat håll till på söndag. Lite bökigt på lördag morgon,då vi ska iväg och hoppa på ekeby då,men det fixar sig🙂 hämtar kanske grejerna bara och fixar henne på plats och sen lastar,eller så tar vi henne till vårat stall som vanligt innan och fixar där ändå. vi tar släpet med både sacha och Jack till ekeby. Hade tänkt rida dit först,men Annika ville hellre åka. Då kan jag sova lite längre istället🙂
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress