Händelserik måndag..
Idag var det skola igen. Hängde med några andra komisar idag,som är jättesnälla. Mina två andra "vänner" var inte speciellt trevliga. Slängde dryga blickar på mig😔hade lånat en jacka av den ena,som jag självklart skulle lämna tillbaka. Skulle bara tvättas först. Men när jag skulle gå hem hade de tagit och gömt den. Så jag fick gå hem i bara en tunn tröja i -7 grader. Det var ju snällt..och den enas mamma skällde ut mig förut och gallskrek på mig inför hela klassen för hon tyckte jag "dissade" hennes dotter.men jag får väl själv bestämma med vem jag vill vara med. Dessutom har jag hörapparater,eftersom jag har en grav hörselnedsättning och får inte vara i höga ljud. Hade skitont i öronen flera dar efteråt. Nu är mina föräldrar så j...a trötta på de och funderar på att  polisanmäla den händelsen.. Men den mamman är typ knäpp vad vi har hört av bekanta..jaja kom hem och fick veta att min första egna ponny Elvis hade fått avlivats pga fång. Så vi var jätteledsna här hemma😔❤ sen var det stalldax. J red ut ollie med sin farfar. Vi red i ridhuset med Jack och Sacha. Hade lite markträning. Det gick bra. Red både sacha och jack. Lite cavaletti,kryss och bommar i olika linjer och svängar. Red ängskanten dit och mötte en hel älgfamilj precis bredvid oss. Tur hästarna är coola. 
Kom tillbaka till stallet och möttes av en lös Jaggan i stallet och både ollie och alla grejer var typ bara inslängda och J var inte där. Så förstod att något hänt..fick tag på J tillslut på mobilen och hennes farfar hade ramlat nere på slingan och typ brutit benet eller nåt,så  hon var och väntade på ambulans och han låg själv på slingan i iskylan. Stackarn. Mamma sprang upp och skulle möta ambulansen och j fick springa ner till farfar igen. Annika sprang dit med hästtäcke för lite värme.sen kom ambulansen  och körde honom till sjukhus. Han frös jättemycket såklart. Vänta med j tills hennes pappa kom och hämtade. Nattade pållarna och åkte hem. Händelserik dag. Imorgon ska vi hem till min storasyster Nathalie i hamnarby sjöstad. Hon fyller 25år sen grattar vi min storebror Malte 17 år som har fått fina sponsoravtal med olika varumärken. Han ska göra reklam åt de på sina sociala medier. .👍💪👍💪
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress