Onsdags träning 14 feb
Idag är det alla❤dag. Och min pappa fyller år. Var hemma sista dan från skolan,eftersom jag varit frisk 2 dar,men som man måste stanna hemma ändå. Soligt och vårkänslor idag. Var ridpass vid lunch redan idag. Efter stallfix och mockning red jag Sacha till ridhuset. Hopp/markträning för mamma idag. Värmde upp i skritt och trav på lös tygel ordentligt först. Sen galopperade jag på stor volt i båda varv ganska länge. Märkte att sacha blev lite spänd när jag kortade upp henne och var väldigt känslig,så red med mycket eftergift och väldigt mjuk hand på ngt längre tygel. Eftersom vi skulle markträna och även hoppa lite red jag på gummipelham.Men Ska betsla ner henne och börja rida på rakt bett och tredelat istället igen, så mycket som möjligt nu,eftersom hon reagerar väldigt mycket vid förhållningarna,även om man är försiktig. Men eftersom hon är väldigt hetsig i hoppningen och blir väldigt stark,så har vi gummipelham då för att slippa ta för hårt i henne. Men hon skötte sig riktigt bra idag. Öva mycket på att reglera farten på henne. Hon är het,stark och snabb och kan vara väldigt mycket häst att rida. Och det är farten och att vänta på hindren och inte rusa som det kan bli lite trassel med ibland. Kommer de för snabbt på hindren,hinner de inte få upp benen i tid. Hon hoppar med scoop och jättebra språngkurva även på höga hinder,men tyvär går det ofta alldeles för fort. Jag vet ju att hon egentligen är för stor för mig,och därför blir hon lätt stark med mig. Men idag är jag jättenöjd med henne. När man rider korta sträckor,snäva svängar osv är det lite lättare,för då hinner hon inte få upp farten och ladda lika mycket som på längre avstånd. Det är ofta På transportsträckorna det börjar gå väldigt fort. Sen laddar hon mer ju högre hindren blir. Men på riktigt låga höjder typ 50/60cm kan hon vara ganska slarvig i stälet. Hoppade en tre kombination idag på den höjden och några räcken på 90-105cm. Hade först galoppbommar och då är det ju lite enklare,eftersom hon bromsar upp lite av de,men sen tog vi bort de och hade bara utdragna markbommar på räckena. Skritta av henne länge på långa tyglar efter och hon verkade nöjd. När vi skulle åka hem från stallet börja bilen tjuta och gnissla som f.n så nu vet vi inte vad det är för fel på den och om vi har någon dragbil på lördag😯 badade Bubba när jag kom hem och höll på med kaninerna. Nu väntar jag på middan😀
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress