Onsdag 17 januari
Idag efter skolan åkte jag hem till min kompis. Det var kul som vanligt. Massor med snö. Fick vänta på tåget som var försenat. Mamma hämta iaf mig,så jag slapp gå sista biten. De hade haft strömavbrott här i Tungelsta. Brorsan satt på pizzerian och skulle äta när det vart svart😄och pappa hade precis satt en köttgryta på spisen som de fick vänta läänge på. Kollade på youtube klipp. Hittade ett på sacha och jojje från förra sommaren med våra medryttare. Och det var faktiskt inte så kul att se. Visade mamma och Annika klippet. De vart skitförbannade och tyckte vi ska gå ut med en offentlig varning,så inte andra blir drabbade och riskerar att få sina hästar förtörda.och vi som är så noga med våra hästar.  Nu förstår vi varför sacha var som hon var,när de typ hade hästarna som leksaker. Nu vet vi vad som händer bakom våra ryggar. Sjukt dåligt att att rida och hantera hästar på det sättet. Vi har bett om serös ridning och ingen lekstuga kring dessa hästar,och vad ser man?  Sen har vi undrar varför sacha har betett sig som hon har gjort med vissa. Så ledsen att se hur hur de gör när vi inte ser på. Men nu vet vi..usch nu vet vi inte hur vi ska göra ..ska man våga lita på folk. Jag vill absolut inte ha mina tävlingshästar förstörda,för att folk inte gör som man säger och saknar helt omdöme.... nu ska jag iaf ut i snön och springa med hundarna i djupanön med min storebrorsa Malte.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress