Tisdag 30 januari
 
Idag var jag först i skolan ett tag,sen gick jag hem. Kommer vara hemma ett tag av olika orsaker. Mamma funderar på att hitta en annan skola till mig..hon gillar inte allt drama på tungelsta skola. Åkte till handen med henne och handla. Fick lite nya tröjor. Mötte min storebror Malte där och käka på donken. Sen var det stallpass. Mocka och fixa hästarna. Red ollie idag. Provade rida honom på hack för första gången. Vart ingen större skillnad. Han var väldigt pigg och stark idag. Och bjöd på flera serier ordentliga bockningar.  Tror kanske inte att det var hacket som gjorde honom stark,utan han var nog mer taggad av att få springa i snön😀men det gick bra och han var fin när han hade sprungit av sig lite. Övade på att korta och länga och mycket tempoväxlingaf. Han jobbade fint i form och frustade och verkade rätt nöjd. Red på lite lösare tygel och utan stigbyglar mot slutet och det gick bra. Fick galoppera av honom lite då och då i snön,så styltorna i hovarna flög av. Var typ kramsnö och det fastnar mest. 
Efter det åkte vi på per Dahlgrens träning på runsten och kolla ett tag. När jag kom hem hade pappa gjort fisk och potatis med äggsås som var jättegod. Nu blir det tv...
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress