29 juli 12 år
idag fyller jag 12 år!😊 vaknade vid 04.30 av att det åskade. Bubba väckte mig. Mamma var inte hemma då,för hon hade åkt till stallet och tagit in hästarna. Vi vill inte ha de ute när det åskar. Sen sov jag lite till.
vaknade sen av att mamma och Skrållan kom med paket och sjöng för mig. Skrållan hade en väska med sig också med våra chihuahua valpar. Och Bubba såklart. Fick pengar,nya ridstövlar,kläder och smink. Ingen ny häst i år. Jag har fått ny häst 3 gånger på min födelsedag förut,men nu vill jag inte ha nån ny häst. Jag gillar de jag redan har❤️
Sen åkte jag med några kompisar till gröna Lund och var där hela Dan. Åkte massa olika saker. Bl.a. icaros 5 gånger. Käka hamburgare också. På kvällen när vi åkte hem,mådde jag jätte illa,för jag hade åkt så mycket karuseller,men det gick över😀🤪 kul födelsedag iaf🎉
har lite dåligt samvete,för att jag inte hunnit rida på några dar. Men har inte hunnit denna helg. Hoppas det blir lite svalare snart,så man orkar rida mer och fler hästar samma dag. Snart är det höst och det blir mer vanliga rutiner igen. Var tex jättelänge sen jag träna i ridhuset. Nu är det ju så fint att rida ute på kvällarna,så man vill ju passa på. Ändå kul att komma igång lite mer ordentligt med hästarna på hösten,med mer träningar/tävlingar. Kommer starta upp med pay&jump den 18 augusti. Får se vilka hästar som hänger med då. Sen är det dax och kolla tdb vilka tävlingar vi ska iväg på. Ska satsa lite på Jaggan denna säsong,för jag börjar växa ur honom. De andra kan jag tävla 15 år till om jag vill. Sessan kommer flytta 1:a september också. Det blir bäst så. och så får vi se hur vi gör med Ollie. Sessans medryttare hörde av sig idag och var sugen att börja på Sacha eller Ollie när Sessan flyttar.  ollie skulle kanske vara bra,det är mest akut. hon var lite äldre och vuxen. Sacha slåss typ folk om att få börja på,men mamma är så kräsen nu. Men  4 svar har kommit bara idag på ollie också,men tyvär var de lite för unga och orutinerade 😔 men senast 1:a september måste vi ha in nån,helst 2 på honom om det ska funka. Men man vill ju ha någon som det funkar med ordentligt också. Annars kan det lika gärna vara. Nu ska jag läsa mina snapar och tacka folk för alla grattis. Puss på er😘😘😘
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress