Hoppträning
började dagen med en sushi buffé i Handen. Borde man få varje dag. Sen åkte jag och Skrållan och köpte varsin mega stor ”badanka”. Jag en rosa flamingo och Skrållan en svan. Sen hämtade vi Engla och åkte och badade. Var lite jobbigt att pumpa upp badgrejerna kan jag säga.
 
på kvällen var det hoppträning ute på åfiske för Elin-Maria. Red Sacha. Mamma körde stora transporten själv dit,det gick faktiskt bra.
började med lite fys träning och värmde upp i jockey läder. Inte helt enkelt på hetsiga Sacha kan jag säga. Och skitjobbigt för benen. Sen red vi ökad trav utan stigbyglar och hoppade.
sen hoppade vi studs serier på olika höjder. Eftersom avstånden inte riktigt var för storgalopperande Sacha var det lite jobbigt när vi kom upp lite i höjd. Hon blir lätt osäker när det är avstånd som inte riktigt är för henne. Hon är ju både snabb och stark,så man får hålla ordentligt för att få in rätt galoppsprång. Sen skulle vi hoppa vatten hinder. Tänkte inte på att vi bara hoppat vattenmatta förut,men utan vatten i. Det märkte iaf Sacha i sista stund och la in en tvärnit och jag fick bada, tror det var första gången jag ramla av Sacha faktiskt. Gjorde illa benet och mina ridstövlar gick sönder🤔 Sacha brukar verkligen inte nita framför hinder så. Grejen är att hon börja tvärbrunsta  när hon fick syn på världens gulligaste nyfödda föl när vi kom. Brukar inte märka direkt när hon brunstar,men nu skulle det kissas ordentligt. Hon har aldrig skvätt förut. Så hon var lite ofokuserad tror jag. Jaja bara att hoppa upp igen och fortsätta jobba. Hoppade i ca 1 timme till. avslutade träningen  på höjden ca 120. Ganska svettiga och mörbultade var vi tillbaka i stallet vid 20 tiden. Mamma lyckades tom backa in släpet👍
Sen hem och käka och var med Alice. Nu är kl 01.30 och jag måste sova. God natt.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress