Lördag 2 juni
man har blivit van vid att kliva ut på altanen på morgonen med 25+grader nu. Så skönt. Fast man tycker synd om djuren i värmen och att det är torka.
upp till stallet och vänta på hovslagaren (igen). Vänta i 3 timmar,sen kom han iallafall. Mamma trodde det var nån gubbe typ,men han var en riktig hunk,skitsnygg! Sacha fick prova skos med hovstöd och han var jätteduktig och snabb. Polerade och lackade hovarna också🙂
sen fixade vi ligghallen och bäddade fint. Jag red ut och intervall tränade Jaggan på slingan och klättrade medans mamma städade i stallet. Hon hitta en liten fågelunge i stalltrappan som hon släppte ut i buskarna. Det tog 10 minuter,så var den inne i stallet hos henne igen. Satt på boxkanten bredvid henne medans hovis skodde Sacha,såå söt❤️ Fixade fågelbad i stallet åt den om den vill dricka.
sen åkte vi hem en snabbis och käka och skjutsade ut brorsorna till nåt softis krig.
bytte vatten i ankans badpool också. Den går lös i en stor hage med kaninerna nu.
sen var det stalldax igen. Hoppträning med Sacha.
idag vart det en bana med spökhinder och omhoppningssvängar. Det var väldigt torrt på ridbanan och damma en hel del,så det var rätt jobbigt när man typ inte såg nåt. jag råka riva hinderstöden på  oxern  med foten en gång,så hela hindret krascha. Då flög Sacha åt sidan och jag flög rakt fram. jag slog typ en volt och landa på fötterna😀 
sen red jag ut en sväng som vanligt.
när vi kom tillbaka hade ollie och Jaggan ätit upp allt vi bäddat med i ligghallen.så där var det typ tomt igen🤔
sacha vart stretchad och fick massage efter hopp passet och fick sen gå ut i hagen igen. Nu ska jag och Skrållan bädda på altanen,för vi vill sova under bar himmel i natt😊
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress