Måndag 25 juni
idag var det lite soligt igen ibland. Vi åkte till Östnora och bada med mamma. Och gjorde videos på musical.ly en kompis till oss har förstört Skrållans första konto och skrivit en ful profil. Skrållan hade glömt logga ut från hennes padda och då gick hon in och ändrade Skrållans konto. Skitungen.. kaxig när hon sitter bakom dataskärmen och kallar folk för horungar,men inte lika kaxig när min pappa fick tag på henne👀
sen åkte vi och handla ankmat och kaninmat och käka på donken.
på kvällen var det ridpass. Vart dressyr på Jaggan. Övade att länga och korta galoppen mellan bommar och växla antal galoppsprång emellan. Han är svagare i höger sida och har svårt att bära sig i höger galopp och har svårt med de galoppfattningarna. Vänster går jättebra. Så vi måste jobba mycket med höger,så han blir liksidig. Sen kom Engla till volten också. Vi skulle lära Skrållan rida,gick ju sådär😂men hon kunde trava omkring själv tillslut iaf. Tur Jaggan är snäll,för hon red i kortärmad magtröja och Foppa tofflor😆
sen fick Engla rida lite också. Och fick prova hoppa honom. Hon vart avslängd en gång,men sen gick lite det bättre. Han har ju lite hyss för sig ibland. 
Sen var vi ute ett tag nere hos mig och gick ut med hundar. Skrållan och jag ska sova över hos henne idag. Imorgon kanske jag åker med till hennes stall. Och imorgon fyller min brorsa Truls 16 år. God natt😘
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress