SVERGIES nationaldag🇾đŸ‡Ș
Idag Ă€r det 6:e juni och Sveriges nationaldag. Lediga och sovmorgon. Mamma morgonfodra,sĂ„ jag fick sova. Sen Ă„kte vi och handla och köpte mat till ankan och kaninerna. KĂ€ka pĂ„ donken. PĂ„ kvĂ€llen var det ridning. Idag var det markarbete för Sacha. Vi skulle göra en övning dĂ€r man rider pĂ„ tre olika spĂ„r över 2 vinklade cavalettibommar. Ett galoppsprĂ„ng emellan lĂ€ngst in,2 galoppsprĂ„ng emellan pĂ„ mitten mellan 2 koner och tre galoppsprĂ„ng emellan lĂ€ngst ut. Man reglerar galopp tempo och övar lydighet. det Ă€r svĂ„rare Ă€n man tror att hĂ„lla rĂ€tt spĂ„r och fĂ„ till rĂ€tt tempo,sĂ„ man fĂ„r plats med rĂ€tt antal galoppsprĂ„ng. Sacha var jĂ€tteduktig och lyhörd. Fick galoppera kort galopp i en 10 meters volt och sen ut i ökad galopp pĂ„ en 15 meters volt i början. Hon jobbade jĂ€ttefint med bakbenen och var riktigt fin❀ Red pĂ„ vanligt 3 delat bett. Sen övade vi övergĂ„ngar och tempovĂ€xlingar som vanligt. Hon har blivit lite rundare av inbetningen , sĂ„ hon blir lite flĂ„sigare och fortare trött nu mĂ€rker manđŸ€” red ut en svĂ€ng efter passet som vanligt.
fettade in hovarna sen ocksÄ,för det Àr sÄ torrt ute. Vi vattnar runt vattenbaljan ocksÄ,sÄ de fÄr lite fukt i hovarna ocksÄ. 
Skrev pĂ„ tavlan vad jag ska komma ihĂ„g i stallet imorgon ocksĂ„. SĂ„ jag inte missar nĂ„t😁 imorgon ska vi ivĂ€g och bada osv med klassen och ha matsĂ€ck med oss. jag fĂ„r pannkakor,yoghurt och festisar med mig. Och Ă€pplen.  nu blir det duschen och sen sova. God natt..
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress