Kvällshoppning
 
Idag hade vi sovmorgon och slutade tidigt. Hade simmning på torvalla med skolan. Lite olika tester. Det gick bra.
Hem och hoppa med min hund Bubba. Han är bara en liten chihuahia,men han kan hoppa jättehöga hinder🐶
På kvällen var det hoppträning för mamma i ridhuset. Övade lite svängar och olika vägar. Vi måste verkligen öva på att få ner tempot. Det går alldeles för fort. Men sacha blir så jäkla taggad när hindren kommer fram. Hon är taggad annars också,men när hindren är framme slår turbon till. Precis som ollie. Vi hoppade ganska länge idag och först mot slutet gick det lite lugnare. Då slog vi vårat rekord och hoppade räcke på 125cm. Fick bara ta två språng på den höjden,för mamma vill vi ska vänta med att hoppa de höjderna.och hon blir alltid sur när jag tjatar att jag vill prova hoppa högt,så då får jag höja och klara mig själv. Kraschar vi får jag skylla mig själv säger hon, men det gjorde vi inte😊fast hon är nog mest rädd om hästen. Och det är ju såklart jag med,men jag vet ju att vi kan,annars skulle jag inte prova. Man måste ju testa lite ibland😀 Och Sacha måste vara ordentligt samlad när hon hoppar de höjderna,så det gör vi väldigt sällan. Men nu hade vi lång hopp tid och då hinner hon komma ner i varv under tiden. De andra hindren var lägre och låg på 70-90cm. Det är mer lagom att ligga och rulla på. Spökade ut hindren lite och hängde svarta jackor och sånt över bommar och pp hinderstöd. Men våra hästar är oftast helt otittiga på hinder och hoppar typ vad som helst. vi kommer byta lite taktik nu och hoppa lite oftare,så inte hästarna blir så uppspelta varje gång. Så får vi se hur det går. Man vill ju inte att hästarna ska tröttna på hoppningen heller. Och vi kommer mest hoppa lågt och markträna,så det inte sliter på hästarna. Men det känns som om de behöver ha mer bommar etc i vardagen,så det inte blir så stor grej varje gång. Märker man att de tappar gnistan,så får man lägga in hoppvilor ibland och det gör vi ändå. Några veckors hoppvila lite då och då. Så de får smälta det vi övat på ibland. Och självkkart rida ut mycket och ofta,det kommer vi inte ändra på. Sacha var iaf väldigt fin idag,fast hon blir taggad och stark. Avslutade med att hoppa utan stigbyglar lite,för att öva balans och sits. 
Stretchade henne och masserade med arnika efter passet. Ollie fick vila pga inken. Den får torka ihop lite mellan ridpassen,så den inte blir så sårig. Nattade pållar och nu blir det sängen. God natt Zzzz
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress