Lördag 24 mars
Inatt har jag sovit hos matilda. Linn sov också där. Vi hade kul. 
Idag på dan var det party för Skrållan igen. Grann kompisar och kusiner. Åt glasstårta,bullar,kladdkaka. Fiskdamm och olika tävlingar. Man kunde vinna medaljer😄
På kvällen var det stallpass och ridning av ollie. Har ju varit typ sjuk hela veckan och inte ridit nåt. Sen är vi en medryttare för lite,så Ollie har haft mycke vila. Det märks när man rider,för han har mycket överskottsenergi. Han var jättefin i skritt och trav i olika tempon. Övade tempoväxlingar och halter. Han var väldigt lyhörd och duktig. I galoppen blir han väldigt studsig och försökte bocka en hel del,så man får korta upp och säga till honom rätt ofta. Man märker att han inte fått springa av sig ordentligt på ett tag. Han är ju en sån där häst som behöver ladda ur ordentligt,för att sen kunna slappna av. Han blir stressad och spänd när man kortar upp honom mycket,så man får lov att rida på lite lösare tygel tills han slappnar av. Han får galoppera som belöning när han jobbat bra och lyssnar. Då blir han så glad☺det gäller att rida med så lite skänkel som möjligt också,eftersom han blir  irriterad ibland och vispar med svansen och kan bli studsig mot skänkeln. Men han behöver knappt nån skänkel. Han är superkänslig. Däremot lite ben utan att knipa,men jag är ju lite liten,så jag räcker inte alltid till😁red först på volten,där snön börjat smälta bort,sen avslutade jag med en uteritt. Efter Spraya jag på inken som ser ut att börja torka ihop och har börjat släppa i kanterna👍Sacha och de andra hade vilodag. Imorgon kanske jag rider ut med ett gäng. Sen är det hopptävlingar på södertälje och pay&cross på botkyrka som jag vill åka på. Men nu börjar mamma bli sjuk också,så får se om vi kommer iväg. Efter stallet skjutsade vi min älsta brorsa och storhandla och käka kebab. Nu blir det Tv i soffan,skittrött...
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress