Söndag 11 mars
Igår var det mellokväll med mys och god middag. Inte nån speciellIt bra låt i år.jag höll på Felix och på henne i gull drökt. Mamma höll på Felix och John.I går På dan var vi på Lyckås och hämta mitt nya fina rosa ES schabrak med pärlor😍och var runt och handlade. Stallfix på kvällen. Elin hade ridit Ollie på dan.
Idag fyller moster Annika år,grattis till henne🎉 på förmiddan åkte jag och mamma runt igen och letade presenter till min lillasyster Skrållan som snart fyller år. Käka kebab och köpte nya brallor till mig☺köpte spånbalar och kraftfoder till pållarna också.
Sen var det stalldax. Mocka och fixa foder. Sachas tur att ridas idag. Red ut henne i en timme och intervall tränade över ängarna i snön. 5 minuter trav,5 min full galopp,5 min skritt,5 min samlad galopp osv. Hon var helt slut sen. Men det är bra för konditionen och att öka på mjölksyre toleransen (sa mamma😄). Sen får de bättre bukmuskelatur och blir mer slimmade. Efter första varvet runt åkrarna och runt kliniken trodde sacha vi var klara. När man ridit en väg hon är van vid ska man inte gå hem,utan helst ta flera varv eller iaf fortsätta fram och vända nån annanstans eller ta en ny väg, för hon får inte bestämma när det är klart. Jag tog 3 varv idag. Varv 2 och 3 stanna hon till lite grann och tvekade om hon skulle fortsätta,då hon har åsikter om det. Ibland kan hon försöka vända eller börja studsa etc,men då måste man gå på henne och fortsätta framåt och absolut inte låta henne välja väg. Det är så hon kan göra på tävling vid utgången när hon tycker det är klart. Så det får ALDRIG vara klart när hon tycker det. Hon vet att hon inte får bestämma väg när jag rider ut,så hon brukar faktiskt uppföra sig. Man känner när hon saktar upp och blir lite tveksam när hon inte får gå hem där hon brukar,och då är det bara att driva på framåt. Hon brukar då ge upp direkt och inte ens försöka ute längre,annat än just gå lite långsammare och tveka en bit. Hon var väldigt vaken och pigg idag,men skötte sig super❤
På kvällen var meningen att vi skulle rida Ollie och Sprak men mamna måste hämta ena brorsan på nån militärbas efter hans helgövning,så vi hann inte som det var tänkt. Hem och fixa lite i mitt rum och gjorde iordning schleich hästar och stall som jag ska sälja,för jag leker inte med de längre. Nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig fin till skolan imorgon☺
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress