Tisdag 29 maj
skola och sluta tidigt i dag. +30 grader! Efter skolan gick jag hem med två kompisar och bakade till öppet hus på skolan som är på torsdag. Det vart lite geggigt😁 sen fixa vi lite med videor på insta. Skötte kaniner och anka. Han tror nog han är en kanin nu🤣 pållarna skulle fått nya skor igår,men såklart vart den hovslagarn också sjuk. Börjar få lite panik nu. Inge bra att sacha går med dåliga skor. Ollie får ha sina så länge det går,sen tar vi av de och han får gå barfota. Han ska ju ändå inte ridas. sessan var på kliniken igen och tog bort gipset och fick sulor. Hon har kostat så mycket i veterinärkostnader nu,så vi kanske måste sälja Jaggan. Så jag skippar träna honom mer nu,innan jag vet hur det blir. Nu är han ju fullt ridbar igen och går att rida även för de som är lite osäkra. Men jag tänker inte lägga massa tid och energi på att träna honom om han ska säljas. Så skippar nog honom på mälarhöjden. Har iaf anmält mig och Sacha dit. Vi startar en Ld/80 cm och en Ld+/85cm två faser. Jag har tjatat till mig det,fast mamma tycker vi ska rida avd B några gånger till. Där har vi ju haft flyt med 6 ettor på raken🙂 jaja man måste ju prova iaf. Blir det kaos så får vi backa igen. Jag ska verkligen göra allt för att få flyt i ett långsammare tempo,fast mamma vet att jag kommer gasa mot klockan ändå👀
sen tog vi in ollie och skötte om honom Och ryktade  honom. Tog av flugtäcket och sprayade nån plast spray på såret och får se om det funkar. Sen fick han beta lite. E hade ridit Sacha. Imorgon är jag ledig för jag ska kolla hörsel och att mina hörapparater funkar som de ska. Sen blir det förhoppningsvis lite hoppning på kvällen om det funkar med sachas skor. Ska öva lite svängar😁
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress