Dimmig torsdag
idag var det helt dimmigt. Såg nästan ingenting. Var i skolan först som vanligt. 
hem och slängde i mig lite mat innan det var dax för stallet. 
Mamma hade fixat klart stallet på f.m och smörjt både träns och sadlar,så det var ju bra. Matilda var och red Jaggan när vi kom. Men de red typ 10 minuter,så det var en väldig snabbis.
skötte ollie och red ut honom långa rundan runt stav. Helt dimmigt och mörkt,så man såg bara några meter fram typ. Fick galoppera de bitar där man såg lite bättre framåt. Mötte en kille som nog vart rädd när han mötte oss i full fart,för han hoppa ner i diket när vi kom förbi😂
mamma hängde med en bit,sen tappa jag bort henne i dimman,så red själv istället. Hon hade såklart gått fel väg. Jag växlar vägar varje gång jag rider,för att inte hästarna ska bli för vana att alltid gå samma väg.
tillbaka i stallet fixade jag klart sacha sålänge,tills mamma hittade tillbaka igen😀
red ut Sacha på andra slingan. Mamma fick vänta i stallet den här gången. Men nere på slingan var det skåpbilar med flak,massa hundar och folk,så tror de jagade där lr nåt. Så jag vände och red ner i villaområdet i stället. Så det vart inte nån galopprunda för henne som jag tänkt. Det hade hon behövt idag😟hästarna behöver få sträcka ut och galoppera av sig ibland på rakt spår i lite längre form än på banan.
jaja,nu väntar jag på pappa som ska komma hem med massa  god mat till oss. Hej då❤️
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress