Hoppning ridhuset
 
 
idag hämtade mamma mig direkt efter skolan. Ridhuset bokat till 15.30. Tog in och fixa iordning Ollie. Red slingan till ridhuset som lite uppvärmning.
mamma hade byggt fram lite hinder när jag kom dit.
fem femman och räcken. Väldigt länge sen ollie var i ridhuset. Var i våras senast. Värmde i galopp och lite övergångar/tempoväxlingar som vanligt. Övade på galopp ombyten i var tredje-5 steg ungefär.
sen travhoppade vi in i serien på travbommar+kryss och sen galopp ut på oxer som höjdes 10 cm varje runda. Sen hoppade vi räcken. Ollie hoppar längdhinder bättre än räcken,för han har lite svårt med avsprångspunkten på räcken. Men vi hjälpte till lite ibland med utdragen markbom. Han var jättefin men taggad i dag.
en gång försökte han komma undan och reste sig rätt upp vid in/utgången. Precis som Sacha gjorde ibland när hon var 6. Eftersom jag försökte få fram honom istället så han inte skulle slå över,så landa han mitt på en pall och sittmöblerna som stod där. Det lossnade några flisor från träpallen,men vi hitta inga som fastnat i hoven/benet.
en rispa med bortskrapat hår bara. Hoppas inget har åkt in i benet eller nåt. Skritta och trava men såg ingen hälta. Mamma vart däremot så förbannad när han ställde sig,så jag vart livrädd. Hon skrek att jag skulle drämma i skänklarna allt vad jag kunde,och att han inte fick stå still,men jag hade fullt upp med att sitta kvar,så det gick ju sådär. Då hamna vi i möblerna istället,men han gick ner iaf😁
sen tog vi några språng till. Sen hade vi lite markarbete/lydnad över bommar. Det gick jättebra.
skritta slingan hem i mörkret på en dyngsvettig ollie,så han skulle svalna lite.
B skulle rida ut Sacha när jag kom tillbaka och Jaggans nya medryttare Molly,skulle hänga med på honom. Hon är vuxen,men tom mindre än mig. Det är ju super bra!
nu ska jag hem till en kompis och käka middag🙂
# madickenvanilla # stavshasthund
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress