Torsdag 1:a november
 
inatt har jag sovit hos Alva i hemfosa. Vi håller på och fixar lite i hennes stall och sånt.
åkte hem på dan och red ut Ollie. Intervall träning på slingan. Oj vad kul han tycker det är att få galoppera där. Så fin dag också. Vi kör intervaller för att han ska förstå att han inte får gasa hela tiden och att jag bestämmer var han får springa. Vi skrittar alltid ordentligt först,sen trav, studs,studs,trav som vanligt😂han kan typ inte låta bli att bralla ibörjan. I skogsromdellen bockar han nästan alltid i början,även i galopp,men sen slutar han och gasar på istället. Vi skrittar förbi korset,där han kan böka ibland,men det gick jättebra. Sen fick han gasa. Jä...r vilken fart😄 mamma tror alltid han sticker när vi drar iväg,men det gör han inte. Han saktar ner så fint när jag ber om det. Han taktar en del efteråt,men till slut slappnar han av och skrittar lugnt ,innan det är dax för nästa galopp sträcka. Alltså,han är en helt annan häst ön för bara nån månad sen när jag började träna honom mer regelbundet. Han är riktigt kul att rida,även om han blir het och flyger i luften en del fortfarande,men det är jag van vid nu,så tänker knappt på det ens längre.
nöjd pålle idag iaf. 
Matilda hade ridit Jaggan och B skulle rida Sacha på e.m.
hem och fixa mig iordning,och nu ska jag åka hem till Alva igen🙂
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress