Måndag 8 oktober
 
idag var det skola igen. Men är ledig tisdag och onsdag😃 har sovit hos en kompis hela helgen. Mamma bar inte helt glad när jag inte red som jag skulle. Hon var skitarg. Jag fick sova fre/ till lördag,men det vart till söndag. Skrållan hade fått ridit istället. Men hästarna hade behövt gått ordentligt..
idag var det ridning igen iallafall. Cyklade dit för bilen är på verkstad. Har varit nåt fel på den ett tag,så mamma har inte velat dra släpet med den. Så har tränat hemma ett tag nu.
tog in hästarna lite tidigare idag,för de vart avmaskade igår kväll. Så de fick stå på box om det kommer maskar😳 började med att rida ut ollie. Han har stått sen i torsdags och det märktes kan jag säga. Han har ju varit jättefin att rida på sista tiden,men idag hada han extrem överskottsenergi. Mamma sa att jag får skylla mig själv som inte ridit honom på flera dar. Han studsade på stället framåt idag och ville inte alls gå lugnt. Han flög i luften en hel del idag. Taktade på snedden hela vägen,så det var lika bra att låta han gasa på. Minsta lilla ”backe” tyckte han var en jättegalopp backe idag. Han flög upp. Red runt på alla möjliga nya ställen och försökte få honom att kolla på nya saker. Han blir ju jätteutråkad om man rider samma väg eller gör nån övning flera gånger i rad. Man måste hitta på nya saker med honom hela tiden. Sen var han nöjd😃 sen var det Jaggans tur. Red ut med B på Sacha idag. Skönt att ha någon att rida ut med ibland när det är rätt mörkt. Hon är jättesnäll iallafall. Då är jag inte så blyg😁 jag ramla av en gång i geggamojan för Jaggan halka till eller nåt och vi hamna i obalans och höll på att gå omkull,så jag fortsatte rakt fram😂jaja sånt som händer. Vart lite lerig i nyllet bara..
natta hästar och cykla hem. Hitta en liten ödla på vägen,som var lite uttorkad,så mamma flytta honom ut i blöta gräset. Hoppas han blir bättre och repar sig.
nu har jag käkat kyckling och ska kolla på tv.
imorgon blir det stallet. Hej då💋
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress