Stall fredag
 
först skola och nu höstlov!! Så skönt..
på e.m var det stalldax. Började med att ta in alla hästar. Skötte om Ollie och tog honom till volten och löslongerade honom. Det älskar han. Longera i lina tycker han är skittråkigt. Men lös gasar han runt som en galning.
 
medans jag var på volten,så hade mamma fixat klart Jaggan. Bara att byta häst.
markarbete på volten inför tävlingarna i morgon.
spökade ut hindren idag med. Känner mig dock lång på Jaggan och det blir svajigt och obalanserat. Har inga förhoppningar alls faktiskt för morgondagen. Synd att han är så liten modell. Hade han varit lite grövre så hade det varit lite bättre. Han försvinner lixom under mig ibland. Han är ju lite vinglig och när han gör sina plötsliga tvärkast,så åker man av eller hamnar bakom öronen typ. Han har ju ingen hals. Jaja blir nog inte så mycket mer ridning på honom sen🙄
sen var det Sachas tur. Red ut henne själv i mörkret. var länge sen jag red henne på banan nu😯 hinner ju bli mörkt när jag ridit allihop. Och då kan jag inte hoppa. Och pallar inte bygga fram bana i ridhuset så ofta. 
Fixade och packade inför imorgon och natta hästar. Handla fredagsmys och åkte hem och åt middag. Korvgryta med pasta. 
Pappa hade släpat in ett jättestort klätterträd till katterna också,och ställt i vardagsrummet. Mamma var ju inte helt nöjd över den möbleringen. Nu blir det idol och kladdkaka. Imorgon ringer klockan 05.30
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress