Onsdag 19 sep
först skola som vanligt.. Mamma var rätt sur på mig igår när jag inte kom hem i tid och red. Skulle ridit ut Sacha.
men jag var kvar rätt länge hos min kompis i hemfosa istället. Så det var lite stelt igår. Så idag gick jag hem direkt och skulle hoppträna Jaggan. 
Men det hade typ blivit översvämmning i tvättstugan. Stopp i rören,så en granne sa att det rann vatten från vårat hus. Så hela e.m gick åt att vänta när de spola rent rören. Det var massa vatten på golvet,så vår anka kom in och passa på att bada😄
Käka middag och sen stallet. Nu var klockan redan över 19 så det var för mörkt att hoppträna. Red ut istället,medans mamma mocka vindskyddet. Eftersom det varit lite sommar igen några dar,har hästarna fått sova ute. B hade ridit Sacha på dan,så hon var klar. Löslongera ollie på volten och skötte om honom.
Det bor en liten harunge bredvid stallet,som är jättesöt. Ställde ut vatten åt den och gav den äpplen.
Hem och kolla på idol en stund. Pappa hade gjort äppelpaj,det var gott🙂 snart sovdax. Imorgon måste jag hoppträna Jaggan och rida ut Sacha. God natt💋
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress