Runsten 15 sep
 
upp 7 för frukost,sen till stallet. Fixa klart pållarna. Lastade Sacha och Jaggan och åkte till runsten för en liten p&jump. Ollie fick stanna hemma och gå ut på betet under tiden.
efter en snabb bangång red jag fram Jaggan. Stora utebanan stod ledig med hinder framme,så passade på att hoppa där. Han fick prova vattenfylld vattenmatta också. Tog några 70-80 språng där. Sen till ”vanliga” framhoppningen. Tog några språng där också. Många starter idag och lååång väntan. De lägsta klasserna tog lång tid,för det är många nybörjare där som behöver gott om tid på sig. 
Sen till slut var det vår tur. Starta en 70 klass/9 hinder. Jaggan var riktigt pigg och skötte sig jättebra,felfria och rosett💕
sen lasta vi ur Sacha och fixa henne. Hon var taggad kan jag säga,efter flera timmar själv i transporten och höet slut😆
red bort och tog utebanan med henne också. Den är stor,så hon vart rätt trött fort för hon hetsade så mycket. Jag Tog väldigt långa vägar också,kom jag på sen👀
tog några 90-100 språng där. Sen var det lååång väntan igen. Skrittade ut henne runt terrängbanan.
men sen när vi skulle in på vår framhoppningen och snart skulle starta var det typ 10 ekipage på framhoppningen. Jag hade startnr 8,så det var väldigt många där som inte skulle vara där. Typ startnr 23 och sånt. Sen hade de inte höjt hindren till 90 cm som vi skulle hoppa,utan hade typ 60-70 uppe. Mamma vart skitförbannad på de. Om de inte klarar hoppa fram på högre,så kan de hålla sig till 60 cm starterna och inte förstöra för andra. när mamma stormade in på banan och skällde ut folk och skulle höja,så ropade de in mig på banan,så jag hann inte hoppa fram nånting. och Sacha behöver verkligen hoppa fram på rätt höjd precis innan hon ska in,för att få feeling.
jag var skitsur och stressad. Men Sacha skötte sig jättebra trots allt. Gick lite för fort på långsidans transport sträcka,så fick ett skit Pet ,men annars gick det super. Även om jag fortfarande var skitsur. Men det gick över när jag faktiskt tänkte på att vi gjorde två riktigt bra rundor idag. 
Nästa helg blir det Jaggan och huvudsta lokal. Efteranmälde Sacha dit också ,när vi kom hem. Sen kom mamma på att Sacha ska tävla dressyr med B då,så vi fick avanmälan igen😂 tur hon kom på det,så Sacha inte vart dubbelbokad😀
tillbaka till stallet och packade in och mockade. Alla pållar fick gå ut i sommarhagen och käka gräs som belöning.
hem och fixade mig. nu ska jag till min kompis och vi ska fira hennes mamma på resturang och sen sova över där,hej då💋
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress