Torsdags hoppning
skola som vanligt. Rätt blåsigt idag. 
Efter skolan var det stalldax på e.m/kväll. Hoppträning för mamma på Jaggan. Började med att skritta ut honom,medans mamma byggde fram banan.
började med lite markarbete. Sen vart det att öva tre kombination med ett galoppsprång emellan hindren. Det gick jättebra! började lågt på 60-70cm sen hade vi olika höjder,på olika hindren. Tex 70 in,90 på mitt hindret och 80 ut,för att hålla hästen uppmärksam på hindren. Och lite lägre på sista hindret för att ge honom självförtroende. Han var superduktig! Sen övade vi två kombination med  omhoppningssväng in på högt räcke och sen galopp bommar bakom. Vi fick publik idag också😆 sen skritta jag ut honom som avslutning.
sen var det Sachas tur. Nu är andra ögat lite rinnigt men det första lite bättre istället. De sov ju ute i natt och det var ganska blåsigt då med. Det är ju inte så bra för ögonen🙄 red ut henne på stavslingan och red intervaller.
mamma hade fixat klart stallet när jag kom tillbaka och det var redan mörkt. Inatt sover de inne. Imorgon blir det lite skönhetsvård på hästarna inför helgens tävlingar. Hoppning för Jaggan och dressyr för Sacha den här gången. Jag tänkte knoppa Jaggans man,men jag är inge bra på det. Det blir ju intressant. Förut hade man ju hästskötare som var bra på sånt,men inte nu. Får väl köpa lite spray lr nåt så de håller lite bättre. Nu måste jag ner till Konsum innan de stänger och köpa chips och dipp till tvn. Hej då💋
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress