Onsdag 20 februari
Skola som vanligt först. Kortaste dan iaf🙂 lite kallare idag och lite fruset igen.
Åkte till stallet på e.m. Började med att rida ut Ollie runt backslingan. Gillar att hoppa trädet där😃 mötte Jack som var på väg till kliniken och sen red jag ifatt Sprak på slingan som var ute med sin medryttare. Men de var inte så snabba,så jag gasa ifrån de.
När jag kom tillbaka med Ollie,hade mamma fixat klart Sacha åt mig. Så bara att hoppa upp och rida nästa häst. Red henne på volten. 
Det var mer fruset där idag. Och lite isigt på vissa ställen igen. Mamma fick hoppa på vissa pölar som frusit där. Satte upp ett litet hinder med sockerbitar,där det inte var isigt eller hårt och hoppa lite. Övade på halvhalter fram till hindret. Sacha taggar ju till en del på hinder. Vill inte hålla henne för mycket,för då blir hon kort i steget,utan jag vill ha en vägvinnande stor galopp,men i ett långsammare tempo. Men det är svårt. Vill hellre ha ett högre tempo faktisk då,än en häst som krullar ihop sig och blir kort och spänd. Men när hon galopperar mot hinder,då går det fort. Och då kan det hända att hon inte hinner taxera och få upp frambenen ordentligt. Hon kan bli lite slarvig.
Jättesvårt att få det lagom lixom. Men hon hoppa fint❤️ sen övade vi vidare på våra övergångar. Jag vill få till lite snyggare övergångar från galopp till trav. Det är den svåraste övergången tycker jag. Tvärtom är mycket enklare😀 vart så varm på ridpasset,så jag red i bara kortärmad tröja😀 skritta ut en sväng sen som vanligt.
Sen åkte vi och handla mat. Hade lite folk här vid middan. Maltes tjej åt här och jag fick massor av skitsnygga kläder av henne❤️ så hade hon en hel kartong med sig med chokladbollar. Och mamma hade bakat bullar också👍 sen har min brorsa Malte fått en till sponsor och han ska få massa energidrycker och sånt😋
Nu ska jag fixa med alla nya kläder i mitt rum. 
Vet inte vart jag ska göra av allt bara. Måste köpa fler klädställningar/garderober för nu måste grejerna stå i kassar. Men jag älskar kläder. Det är såå kul! Måste planera lite nya outfits nu😀❤️ god natt alla😘 (null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress