Hoppträning 5 dec
vakna vid 10.30 idag och åkte direkt upp till stallet. Tog in och luncha hästarna. Julia och hennes mamma kom också då. Fixa iordning Sacha och Jaggan och gick till ridhuset som var bokat kl 12.
idag hade mamma privat hopplektion för Julia och Jaggan och jag var också med som ”skolexempel”.
nysladdat och fint i ridhuset när vi kom dit. Lyxigt med tillgång till ”eget” ridhus och ha det att träna i själva.
Jaggan vart rädd för nåt precis när vi gick in och kasta sig så Julia åkte av. Det var ju lite jobbig början för henne såklart.
men hon hoppa upp igen och började så smått igen. Vi värmde upp tillsammans i volter,bågar,runt hinder osv medans mamma och Julias mamma byggde fram banan.
sen när Julias lektion började,så höll jag mig i bakgrunden lite för att inte störa. Jag visade övningarna hon skulle göra med Sacha först.
fokus på styrning och sitsträning idag. 6 hinder som vi övade på olika linjer och hoppade i volter etc. Jaggan blir ju trött ganska fort och säkert Julia också,som måste jobba ganska mycket med ben och att driva Jaggan framåt hela tiden. Han har ju inte riktigt samma driv och motor som Sacha och Ollie har.
när de var klara och hade fått igenom  sina övningar de skulle göra på ett bra sätt, höjde vi och jag körde igenom ett par varv också på Sacha. Bra tryck i henne idag,så kul!
hoppade väl nån timme. Sen gick vi tillbaka till stallet.
jag longerade Ollie medans mamma och Annika mockade och fixa klart stallet.
sen fick hästarna komma ut i hagen en stund igen. Bra för de att få röra sig lite efter hopp pass.
sen åkte vi och handla och sen hem. 
storstäda mitt rum (igen). Men det behövdes.
nu väntar jag på kycklingsallad innan det är kompisdax.
trevlig kväll👋👋
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress