Söndag 16 feb
Vakna till storm och ☔️ 
Alltså novemberväder i 4 månader snart😝
Åkte till Farsta och handlade med mamma och Skrållan. Men de blir bara irriterade på mig, för jag orkar inte kolla överallt som de gör. Jag blir rastlös. 
Sen stallet. Mocka och fixa klart. 
Red ut Sacha runt stav. Hon var jättepigg, trots träningen igår. Blåste typ halvstorm, så kanske var därför.
Sen kom en tjej och provred Ollie. Hon var 17 (tror jag) och hade ridit på ridskola 8/9 år.
Tyvär funkade det inte med Ollie. Både mamma och jag såg direkt på Ollie att det inte var rätt ridning för honom. Tyvär. För mycket skänklar och fibbel med tyglarna. Han är ju inte enkel. Han blir grinig och sur om man pickar med skänkeln hela tiden, eller inte är stilla med handen. Så han sparka mot skänkeln, studsa och bocka med öronen bakåt. Hon åkte av 2 gånger. Han gick okej i skritt/trav men galoppen funka inte, så vi tackade nej. Men tjejen försökte iaf och hoppade upp igen efter avramlingarna.
Jag hoppade upp och galopperade av honom värsta energin, men det hjälpte inte så mycket. Han testade henne ganska ordentligt ändå.
Så hon var ändå modig👍 sen var nog ollie fortfarande lite sur också, efter gårdagens hoppträning. 
Han var ju lite stökig då också, mellan varven, så han fick en del tillrättavisningar, och då blir han ju sur. Han har ju lite humör/åsikter. Precis som jag🙈 sen tror jag pälsfällningen har börjat lite i detta konstiga väder. Och under vårarna är han ofta tjurig och bångstyrig. Likadant varje år. 
Börjar bli lite panik att hitta någon snart, eftersom mamma snart börjar jobba. Och då kommer det bli ännu mer tight om tid med pållarna. Vi funderar på om vi ska ha nån halvfodervärd istället. Nån som delar honom med mig, och rider 3-4 ggr/v. Mamma lämnar aldrig iväg hästar på helfoder, men halvfoder och han står kvar i vårat stall skulle funka.
Om den rätta ryttaren dyker upp.
Det bästa vore kanske en duktig och satsande ungdom med engagerade föräldrar, som vill träna för tränare och kanske tävla framöver.
Nån som förstår vad som krävs för ett sånt samarbete och förstår att det även kostar pengar. 
En del tror att mamma ska träna de och skjutsa och att hon ska fixa allting runtomkring. Och det ska helst inte kosta så mycket heller. De ska helst bara lämna sitt barn hos oss, så ska vi fixa resten. Helst att allt stalljobb fixas av oss också. Så att de bara behöver rida/träna och helst hopptränas också. Alltså 😂
Sen har Halo och Wilde flyttat till nya stallet på Årsta Säteri. Återkommer med bilder därifrån nån dag🙂

På kvällen var jag och kompisar ute och körde virus igen. Jag var barfota i tofflor. I februari.
Skumt.
Nu har jag duschat och ligger i sängen. Skola imorgon. En vecka kvar, sen sportlov 🙏
God natt😘 (null)


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress