Juldagen
 
idag sov jag lite längre. Trött sen igår. Käka lite godis och låg i soffan ett tag.
åkte till stallet vid lunch. Mocka och fixa klart i stallet. Fota hästarna med tomteluvor🎅 Sol och fint väder.
red ut Ollie runt backslingan. Han var väldigt pigg som väntat,efter julvila. Red samlat runt slingan,eftersom det kan vara halt underlag. På hemvägen fick han gasa och sträcka ut ordentligt i ängskanten. Då gick det undan. Han var stark i början,så jag nästan fick ligga bakåt på honom för att hålla honom,men sen bytte jag taktik och släppte på tyglarna och drev på. Då gick det bättre. Men det går vääldigt fort. Folk tror han skenar,när de ser oss. Men han höll sig fint i kanten och stanna när han skulle. Då får han gasa om han vill. Inte så bra för musklerna när han stått flera dat,men annars blir  han spänd och taktar hela tiden. Jaja han var nöjd sen iallafall och skritta hem lugnt. Hade sin tomteluva med öron på sig också😍 men det gäller att verkligen värma upp honom ordentligt innan han får gasa så där,så han inte går sönder.
han fick gå ut i hagen en stund och svalna när vi kom tillbaka.
tog in Sacha och skulle rida henne också. Men ena framskon glappa,så mamma och jag fick hjälpas åt att bända bort den. Inte så enkelt när verktygen är nere vid lösdriften och man ska försöka att inte sabba hovväggarna😱 hovis kommer på torsdag. Så vart ingen ridning på henne idag. Invigde att rida i min nya ridkappa från # uhip också. Den var varm och skön. 
Nu ska jag vara med min kompis Alice. 
Imorgon åker vi ut på Lisö för mera julfirande på landet. Hej då❤️
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress