Fredag 16 mars
Idag var det skola först som vanligt. Sen var jag hemma hos Matilda hela e.m. vi käka mc donalds😊
På kvällen följde jag med mamma till kontoret en sväng.
Sen stalldax. Packade inför tävling imorgon. Kommer rida på vanligt 3 delat bett och utan martingal. Inget spö heller. Så vi får se vart Sacha tar vägen med mig imorgon😄trodde inte banan kunde bli värre än förra gången,men det kunde den tydligen. Sacha har ju en förkärlek att studsa/stegra vid in/utgång när hon tycker hon gjort sitt,och nu ligger  hinder nr 6 och 9 bredvid utgången. Sväng bort från utgång med rumpan mot utgången 2ggr. Och ganska dum linje för oss på de. Hmm...typiskt. hemma på träning i ridhuset dummar hon sig inte vid utgången,men på tävling kan det hända. Då är hon dels mycket mer taggad än på träning och jag är mycket mer nervös. Så den combon är ju sådär.. sen är runstens banan inte stängd,så när hon passerar den tror hon att hon är klar och ska få gå ut. Det är då det kan hända att hon ställer sig. Hemma hade jag klippt till henne om hon hade ställt sig,men man får ju inte det på tävling. Därför har jag inget spö. Vart riktigt förbannad sist när hon gjorde så på sista hindret vid utgången,och piska till henne en gång för mycket. Det får man ju inte göra,men annars kanske hon hade ställt sig rätt upp och gått runt. Men mamma vart arg och har plockat bort spöt. Så nu får jag jag fixa det ändå. Brukar räcka med att jag eller mamma ryter till om hon flippar,så brukar hon skärpa sig. Så vi får hoppas på det. Lite bökig bana imorgon ändå,så får se hur det går.. nu är det talang och fredagsmys sen sängen. Klockan ringer 0615 .
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress