Hoppträning 20 maj
imorse vaknade vi till lite varmare igen och sol.
åkte och kolla hopptävlingar på haningebygden. Var glad att vi inte anmält oss dit pga underlaget som var slirigt. Såg en omkullridning som väntat. Hade min chihuahua Bubba med mig,och det fick inte vara hundar på läktaren😒så det vart lite bökigt. skrållan var med och fick sitta ute med honom. Varmt ...
på e.m var det stalldax. Hoppträning med Ollie på volten. Började med uppvärmning,övergångar och tempoväxlingar i alla gångarter. Han var jättefin och lyhörd. Riktigt lydig fast hindren plockades fram och stod framme. Red runt hindren i volter osv. Han gick som en klocka,även i galoppen. Hoppade en liten bana på låg höjd,60 och 70cm. Olika räcken och kryss på olika linger. Övade på att komma med väldigt korta svängar och anridningar. Hoppade på snedden också,så han kan ta omhoppningssvängar sen😀
han ladda på hindren som f.n men gick lätt att få tillbaka. 
Men sen slog andra växeln in och han vart extremt taggad och hade en hel del åsikter. En Ny grej han började med i dag som han inte gjort förut,är att han leker tjur lr nåt. Stampa och sparka med framhovarna i marken och bara blåste. Han var skitarg när han inte fick springa i sitt rallytempo som han ville. Sprang fram till staketet och försökte resa sig och slog med hovarna i staketet,helknäpp. då vart det det andra bullar. Mamma och Annika sprang bakom och jaga på honom,så han fick springa ordentligt. Han skulle bara fram,fram,fram och fick inte stanna och dumma sig. Det var bara att hålla och åka.. det gick väldigt fort kan jag säga. Men han får aldrig få sin vilja igenom eller komma undan med att resa sig lr nåt,då blir det bara värre. Honom måste man verkligen rida igenom problemen med. Han och jag var dyngsura av svett båda två. Men sen hoppa han på mina villkor iallafall till slut. Sen avslutade vi när han gav sig Och samarbetade igen. Folk som gick förbi trodde nog vi höll på att rida in en vildhäst eller nåt😱 sen fick han skritta banan på långa tyglar med nedlagda bommar och var hur cool som helst. 
han tyckte det var skönt att rulla och vila i boxen sen.
sen var det dax för ridpass två. Fast jag var helt slut. red ut sacha på slingorna. hon är en klippa. Även om hon  var pigg och taggad,eftersom hon vila igår,så känns hon 100 resor lugnare än Ollie iaf. Skrållan fick rida med på Jaggan med ledare. Men de var så långsamma,så jag varvade de två gånger😁
när vi kom tillbaka var hela jag som gele,så trött var jag. Fick borsta ollie som hade spån överallt som fastnat i svetten. Och smörjde han sår,som gått upp (igen).
de fick sova ute i fina vädret.
när vi kom hem grillade vi kött och marshmallows ,mums. Höll i en av de nya kaninungarna,såå söt! De har päls nu och har börjat krypa ur boet. Det är 6 st.
nu ska jag hoppa in i duschen,hej då..
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress