Jättebra häst söndag
 
sov ända till lunch idag😀 käka lite ägg mackor och sen stallet. Började med att rida ut Ollie runt stav. Strålande sol och kändes som vår🙂 ollie var såå fin❤️Inte en end bockning. Vi red långa rundan idag. Idag kunde jag reglera hans galopp som jag ville. Samlad fin galopp ibland,sen gasa järnet på raksträckorna för att sen skritta hemåt och i ”galopp backen” hur lugnt som helst. Hans av och påknapp idag funkade super😊 snacka om framsteg de senaste veckorna. Nu rids han nästan varje dag och vi lägger massa tid på honom och det märks❤️
Sen var det hopp träning på Sacha. Mamma byggde fram en hel bana idag på 9 språng. Efter några uppvärmnings rundor på låg höjd,hoppade vi banan på 105 cm 3 gånger och hon var felfri varje runda. Fy faan vad hon hoppade bra idag. Var lättreglerad,framåt och hoppade med bra scoope. Hoppade av lite tidit på några språng,men grejade det ändå. Hoppade kombination också. 6.90 m eter emellan,så ett galoppsprång. Hoppade banan från båda håll och hon grejade att hoppa mot solen också,fast vi vart lite bländade. Såå bra hästhelg! Älskar mina🌟🌟🌟.
nu har vi ätit och väntar på att åka och natta hästarna. Pappa är på AIK matchen,SM tror jag det var. Och brorsorna är och käkar på sportbaren och ska kolla matchen där. Min syrra Nathalie sitter i VIP-en på matchen (såklart). Blir tv kväll och städning av rummet (tror jag🤣).
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress