Tisdags hoppning
 
mamma hämta mig direkt efter skolan idag. Ridhuset bokat 15.30 som vanligt. Idag var det Sachas tur att hoppa. Ollie hade vilodag.
värmde som vanligt med volter,serpentiner,övergångar osv,medans mamma byggde fram banan. Se banskiss. hoppade banan från olika håll och med olika linjer.
övade både på längre transportsträckor och riktig korta vägar när hindren kommer plötsligt. Hade ganska låga hinder idag på 70/80 cm+cavaletti.
det var bara en parallell oxer som höjdes lite till 105 cm+ ett kryss på 1 meter på slutet. Annars höll vi det lågt med fokus på vägar och flyt/jämt tempo. På de korta omhoppningsövningarna och hinder som kom väldigt fort ur svängar och kortsidor,var jag så konsentrerad så jag red med tungan ute. Mamma asgarva och jag fatta inte varför. Men det är faktiskt inte så lätt. Det går väldigt fort och Sacha är mycket häst i handen och rätt hetsig,så jag hjälpte väl till att styra med tungan lr nåt😂
skritta slingan hem i mörkret medans mamma plocka bort hindren,så hon fick skritta av och svalna ordentligt.
hem och käka och sen ut med kompisar ett tag. 
Snart ska vi till stallet igen och natta,hej då❣️
@ madickenvanilla #madickenvanilla #stavshasthund @madgeslanebay
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress