Torsdag 15 november
idag efter skolan var jag på gården ett tag med mina kompisar.
så det hann bli rätt mörkt (igen) innan jag kom till stallet.
matilda (Jaggans medryttare) var där och skulle rida,så väntade lite till på att de skulle komma iväg. Vill göra iordning Ollie i gången.
red ut honom på slingan,medans mamma fixade Sacha.
idag skulle han få trava och galoppera rätt samlat,eftersom det var så mörkt och dimmigt. Det hade han lite åsikter om. Han brukar ju få gasa av sig lite överskottsenergi,men idag skulle han inte få det. 
Så han vart lite sur och bockade en del. Sen stegra han två gånger när han inte fick gå åt det hållet han ville och då vart jag riktigt förbannad😡 jag drämde i skänklarna ordentligt och det gillar han inte,för han är så känslig. Men han vart rätt förvånad och kom ner på alla fyra hovar iaf. Sen var det inget mer tjafs😁 det gäller att verkligen få fram de direkt om de ställer sig,så de inte slår över. Sen tog vi ett extra varv på slingan. Vi var ute rätt länge bara för att vi fick tjafsa en del ibörjan ,så mamma hade börjat undra vart vi tagit vägen.
sacha var klar när vi kom tillbaka,så det var bara att byta häst. Skulle egentligen göra samma övning som jag gjorde med ollie igår på volten,men det blev sent,så jag red ut henne en snabbis istället.
imorgon ska Jack till kliniken och skos,så jag ska rida dit och möta Annika på hemvägen. Hon är mörkrädd och vågar inte gå hem med honom i mörkret själv😆
nu ska jag ut med kompisarna igen,hej då❣️
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress