Lördag 20 oktober
 
 
inatt har jag sovit hos min kompis. Och ska sova där idag igen. Vi ska äta sushi och sminka oss. Imorgon sja vi hitta på något kul.
på e.m var det stalldax. En tjej och hennes tränare kollade på Ollie. Jag fick visa honom när vi hoppade och sånt. De sa att ollie kan vara en av de bättre ungponnyerna  de sett i Sverige just nu. de trodde han kan vara ett ämne för mästerskap om några år,fast han är en oslipad diamant nu. Det är ju det vi har sagt hela tiden,fast han är skitjobbig. Tränaren var jättesugen,fast tjejen tyckte han var för tuff  och vart nog lite avskräckt. Fast nu vill jag verkligen inte sälja honom,bara för det...
sen var det hoppträning på Jaggan. Tränade spökhinder idag,eftersom han är så tittig och kastar sig på tävling. Fast inte på träning hemma.
vi la stor vit plastsvan under ett hinder och en stor rosa plast flamingo under ett annat. Med stora ögon,näbb och allt. Färgade krukor och en GB clown också. Med och utan bommar över. Det gick bra,fast han tyckte de var skitäckliga första varvet. Men på tävling har man ju inget prövovarv direkt,därför är han ju tittig och kastar sig där ibland. Helt utan förvarning. Eftersom jag är lite lång på honom också,så blir det svajigt och då flyger man av när halsen försvinner.
sen vart det en uteritt på Sacha nere på slingan. De fick gå ute i hagen till kvällen.
Annika och Maria var i Uppsala och hämtade en ny häst idag också. Istället för Helge,som gick bort förra helgen. 
nu är det kompisdax igen. Hej då alla💋

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress