Måndag 29 oktober
 
vakna redan 6.30 idag fast det är höstlov. Kolla på tv och myste i soffan med Bubba. Helt vitt ute..
åkte med mamma till stallet och fixa klart där. 
tog in ollie och skötte om honom. Han ser ut som en isbjörn nu🙄 han är livrädd för klippmaskinen och går verkligen inte att klippa. Det är ju Jaggan också,men han är ju så liten,så han gick det ju med till slut med lugnande och allt.
ollie funkar inte med varken lugnade eller brems tyvär. Han kan ju vara stökig i vanliga fall. Vi har försökt vänja honom med både ljudet och drar den över kroppen avstängd och det går bra. Sen går det inte mer. Skit också. Sen är han ju kittlig bak också,men det brukar gå bra att borsta och sånt ändå,om man är uppmärksam. Men idag fick han till en ordentlig kospark (åt sidan) nr jag satt och gnuggade bort kåda från hans bakben. Rakt på mitt lår/höft. Det gjorde skitont. Snyggt blåmärke jag lär få🙄 kunde inte röra mig på typ 20 minuter,så vi var lite oroliga att nåt gått av. Men jag fick gå ut och röra mig och värma ur,som man gör med hästarna,så benet fick känsel igen.
under tiden hade mamma fixat klart Ollie,så det var bara att bita ihop och rida ut honom. Red runt stav idag. Kunde knappt stödja benet i stigbygeln,så tur att han inte bockade loss också. För då behöver man verkligen spjärna imot i stigbyglarna.
B skulle rida Sacha på e.m.
sen åkte vi och handla och åt på burger king.
nu har vi nattat hästar och jag väntar på paradise🙂
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress