Ollie hoppar
 
 
idag var det skola igen. Sen hem och kolla lite film. På e.m var det stalldax. B red ut Sacha och jag tränade Ollie på volten. Började med att gå över lite olika presenningar,bommar i bågar,naturbommar och sånt.
sen hoppning. Det var lääänge sen på honom. Han brukar kunna krångla en del och bara stå och studsa och bli jättestressad. Vi har har hoppat lågt senaste gångerna vi hoppat och ibland flippar han då. Så idag byggde lite högre hinder för att se hur han reagera. Och jäklar vad bra han var idag. Han sög tag i hindren och hoppade smidigt som en katt. Hoppade 105cm och det är ingenting för honom. Han blir väldigt het på hinder och jag älskar det💕 idag vill jag verkligen inte sälja honom. Exakt en sån här ponny jag vill ha alla dar i veckan. Nu är han ju tyvär inte så här alla dar i veckan,han brallar/bockar ju en hel del också. Men det är mest mamma som blir förbannad när han håller på så. mig gör det inte så mycket. Om han gick så här varje gång jag rider honom,skulle jag vägra sälja honom. Jag försöker övertala mamma att vi ska ha honom kvar några månader till. Om jag lovar att rida honom varje dag. Då skulle han nog funka bättre,som han gjorde i vintras. Då reds han ju mycket mer och funkade bra. Jag vill verkligen träna honom ordentligt nu..
klippte Jaggan också. Efter mycket kaos och stök med lugnande,och filt över huvudet och rep runt nosen. Han var heeelt galen. Jag tyckte sååå synd om honom,så jag började gråta. Men nu är han klippt iaf. Vi stod med dubbla slickstenar,skramlande godis burkar och jonglerade och det funka. Så vi brukar göra med ollie när han ska fixas med nåt. Nu ska jag till min kompis Saga,hej då💋
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress