Onsdag 3oktober
 
skola som vanligt. Sen åkte jag med min kompis Alva hem en stund. Skulle göra kladdkaka,men ugnen var sönder,så vi åt smeten istället😋
imorgon är det kanelbullens dag,så då hoppas jag mamma bakar bullar också🙂
på kvällen var det ridning. Började med Ollie som vanligt. Red ut en sväng först (gör nästan alltid det). Sen voltpass. Gymnastik över bommar/cavaletti. La ut en hel bana med bommar. Samt en serie. han taggar ju väldigt mycket,så fort bommen är liiite upphöjd. Så la brett mellan i serien och gjorde halt mellan bommarna också,så han inte drar järnet igenom. Sen dressyr. Tempoväxlingar och övergångar. La in lite skutt här och där också. Har man gjort samma övning 2-3 gånger,tycker han att han kan den och tröttnar. Så man måste ändra vägar och övningar hela tiden med honom. Men han var superfin idag❤️Taggade till några gånger bara och tog lite bocksprång,men jag bryr mig inte om det. Jobbar han bara fint däremellan,så får han väl studsa omkring lite ibland också😂men jag tycker han är väldigt kul att rida (ibland). Gasade av honom lite energi på slutet och red ut en sväng igen.
sen var det Sachas tur. Nu var det typ mörkt. Red ner på slingan,men där stod en älg mitt på vägen,så jag vände och red åt andra hållet. Red ner i samhället istället. Där stod också tre älgar på ängen🤨 mötte mina brorsor och deras kompisar på vägen,så gick och kollade på älgarna med de. De gick och hälsade på fåren vid dagiset också. Tur Sacha är en cool pålle. 
Skulle ridit Jaggan också,men eftersom det var älgar överallt och han gick på volten igår hoppade jag över honom. Var helt mörkt också. Hans medryttare rider honom imorgon,så det gör inget om han vila idag.
nu ska jag och Skrållan ut och spela fotboll,hej då💋💋💋
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress