Tävlingsdag 13 okt
 
upp och åt grötfrukost och cykla till stallet. Morgonfodra och fixa iordning Sacha och Jaggan. Släppte ut ollie i gräshagen,för han ska vara själv hela dagen tills ikväll.
tur han är snäll på det viset. Packa bilen och lasta hästar vid 9.30
mot tävlingar i Sollentuna.
fixa Jaggan och red fram honom för hans 1:a klass. Taggad och rätt tittig. Var rädd för hörn och lite allt möjligt. Framhoppningen gick jättebra iaf.
sen in i ridhuset. LD två faser. Han gasa på rätt bra och hoppade de 5 första hindren riktigt fint. Tom ett rosa utspökat hinder med stoora grodor på sidorna. Sen kom vi på ett spretigt räcke som låg ganska instängt och han vart livrädd och tvärkasta sig åt vänster,så jag fick smaka grus.. hmmm 
jag vart rätt grinig kan jag säga😕
ut med honom och fixa iordning Sacha. skritta fram henne och in på framridning. Hann bara ta några varv där sen in på framhoppningen. Hoppa fram och hon var pigg och taggad som vanligt. 
Sen in på banan. 80 två faser. Hon gick jättefint men sprang typ förbi samma hinder som Jaggan flippa på,så fick lägga en volt där=4 fel🤨 f.ö gick det jättebra.
sen var det dax att rida fram Jaggan igen för dagens 3:e start. Tog bara några galoppvarv och några språng. Det var mycket starter i klasserna idag. Så fick vänta en del.
LD+ avd B. Gick också jättebra fram till näst sista hindret. Samma ställe som förra gången,fast ett annat hinder,gör han samma sak igen. Vi ska till höger och han tvärkastar sig runt till vänster EFTER hindret.. fick smaka grus igen!!
den här gången gjorde jag illa höften rätt ordentligt och tappa luften,så jag vart liggande och sjukvårdare fick komma...skithäst..
kom på benen  och gick och fixa iordning Sacha igen,för dagens 4:e start 85 två faser. Han äta en hamburgare och en banan iallafall emellan. Hoppa fram några språng och tog några galopper i olika tempon. Rätt mörbultad vid det här laget. Sen in på banan. Gick jättebra nu också,men kom lite tajt i en sväng,så hon hann inte räta upp sig helt och det blev ett onödigt skitpet. Faan hon låg bäst till i tid annars. Såå surt. Så besviken,trött och blåslagen efter den här dagen. Fast jag blir alltid skitsur om det inte blir rosett,men sacha gjorde faktiskt 2 bra rundor ändå,så henne var jag iaf nöjd med. Efter ett tag😀 
kom inte hem till stallet förrän det var typ mörkt. Stackars Ollie som stått där själv hela dan. Det var rätt nerbetat i hagen iaf. Fixa klart,städa ur transporten och mocka ur hagen. Sen cyklade vi hem. Käka kött och potatis. Sen kladdkaka och godis🙂nu får jag se vad jag ska hitta på. Imorgon har jag fått hästledig dag. De ska ta bort en häst nere på vår lösdrift på morgonen,så då vill jag inte vara i stallet alls. (Inte nån av våra hästar,utan inackorderingen).
usch vad hemskt.
hej då alla💋💋💋
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress